Algemene Voorwaarden Zayelle
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: De termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
2. Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Zayelle.
3. Dag: Kalenderdag.
4. Duurtransactie: Een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
5. Duurzame gegevensdrager: Elk middel waarmee de consument of Zayelle informatie kan opslaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: De mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
7. Ondernemer: De natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt (Zayelle).
8. Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst die tussen Zayelle en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand, waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
9. Techniek voor communicatie op afstand: Middelen die kunnen worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van Zayelle
Zayelle
E-mail: Info@zayelle.nl
KvK-nummer: 95564519
BTW-nummer: NL005161783b42
Vestigingsadres: Amsterdam
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Zayelle en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Zayelle en de consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit niet mogelijk is, zal Zayelle aangeven waar de algemene voorwaarden te vinden zijn en dat ze op verzoek van de consument kosteloos worden toegezonden.
Artikel 4 - Het Aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder bepaalde voorwaarden wordt gedaan, wordt dit nadrukkelijk vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. Zayelle behoudt zich het recht voor om het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. Afbeeldingen geven een waarheidsgetrouwe weergave van de producten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Zayelle niet.
4. Elk aanbod bevat informatie zodat de consument duidelijk weet wat de rechten en verplichtingen zijn bij acceptatie van het aanbod.
Artikel 5 - De Overeenkomst
1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument en het voldoen aan de voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod elektronisch aanvaardt, bevestigt Zayelle de ontvangst. Zolang de ontvangst niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Zayelle heeft het recht om bestellingen te weigeren of aanvullende voorwaarden te stellen.
4. Zayelle zal bij levering de volgende informatie verstrekken:
• Het bezoekadres voor klachten;
• Informatie over het herroepingsrecht;
• De prijs inclusief belastingen;
• De kosten van aflevering;
• De betalings-, leverings- en uitvoeringswijze;
• Het modelformulier voor herroeping (indien van toepassing).
Artikel 6 - Herroepingsrecht
1. De consument heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen.
2. De bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product.
3. Uitzonderingen op het herroepingsrecht:
• Hygiëneproducten zoals ondergoed, bikini’s, make-up, haarstylingproducten en schoonheidsproducten kunnen niet worden geretourneerd.
Artikel 7 - Kosten bij Herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, zijn de retourkosten voor eigen rekening.
2. Zayelle vergoedt alle betalingen binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending, mits het product in originele staat en verpakking is teruggestuurd.
Artikel 8 - Uitsluiting Herroepingsrecht
1. Zayelle kan het herroepingsrecht uitsluiten voor de volgende producten:
• Producten die om hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden.
• Producten die gepersonaliseerd of op maat gemaakt zijn.
Artikel 9 - De Prijs
1. De prijzen van de aangeboden producten of diensten worden niet verhoogd tijdens de geldigheidsduur van het aanbod, behalve als gevolg van wettelijke veranderingen.
2. De prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
1. Zayelle garandeert dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en de wettelijke eisen.
2. Een door Zayelle aangeboden garantie doet niets af aan de wettelijke rechten van de consument.
Artikel 11 - Levering en Uitvoering
1. Zayelle zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij de uitvoering van bestellingen en de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. De plaats van levering is het adres dat de consument aan Zayelle heeft verstrekt.
3. Zayelle streeft ernaar bestellingen binnen de vermelde levertijd te bezorgen. Indien de bezorging vertraging oploopt, ontvangt de consument hiervan bericht.
Artikel 12 - Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst, dienen de door de consument verschuldigde bedragen direct bij bestelling te worden voldaan.
2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onmiddellijk aan Zayelle te melden.
Artikel 13 - Klachtenregeling
1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen een redelijke termijn volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Zayelle.
2. Zayelle zal ingediende klachten binnen een termijn van 14 dagen beantwoorden.
ARTIKEL 14 - KLACHTENREGELING
1. De ondernemer beschikt over een duidelijk gecommuniceerde klachtenprocedure en behandelt klachten conform deze procedure.
2. Klachten met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen een redelijke termijn na constatering van het gebrek volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij de ondernemer.
3. Ingediende klachten worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Indien een klacht een langere verwerkingstijd vergt, ontvangt de consument binnen 14 dagen een bevestiging van ontvangst met een indicatie van de verwachte termijn voor een uitgebreidere reactie.
4. Indien een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat in aanmerking komt voor de geschillenregeling.
ARTIKEL 15 - GESCHILLEN
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
ARTIKEL 16 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN
Aanvullende of van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet nadelig zijn voor de consument. Ze dienen schriftelijk te worden vastgelegd of op zodanige wijze beschikbaar te worden gesteld dat de consument ze eenvoudig kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.
MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
(Dit formulier alleen invullen en retourneren indien u de overeenkomst wenst te herroepen.)
Aan:
[Naam bedrijf]
[Adres]
[Postcode]
[E-mailadres]
[Telefoonnummer]
Hierbij deel ik/wij () u mede dat ik/wij () de overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/de levering van de volgende dienst () herroep/herroepen ():
• Besteld op: [DD-MM-YYYY]
• Bestelnummer: [Nummer]
• Ontvangen op: [DD-MM-YYYY]
• Naam consument(en): [Naam]
• Adres consument(en): [Adres]
• IBAN rekeningnummer: [Nummer]
Handtekening consument(en) (alleen bij papieren indiening):
[Handtekening]
Datum: [DD-MM-YYYY]